Activitat 3


Directe al paladar


Objectius:
·         Conèixer de primera mà el plat típic d’Antequera
·         Assolir els hàbits de salut i higiene personal
·         Treballar de manera cooperativa

A qui va dirigida: Cicle Superior
Lloc: Aula

Durada: una sessió

Material:
·         Batedora
·         2 vols
·         Ganivets
·         Diaris

Ingredients:
·         2 tomàquets madurs
·         2 pebrots vermells
·         2 dents d’all
·         3 llesques de pa dur
·         2 culleres de vinagre
·         1 cullerada d’oli d’oliva
·         Sal
·         Aigua
·         Tonyina, ou dur o pernil salat


Competència:
·         Comunicativa lingüística i audiovisual
·         Tractament de la informació i competència digital
·         Competència d’aprendre a aprendre


Àrea de desenvolupament:
·         Matemàtiques
·         Informàtica
·         Llengua castellana

Desenvolupament de l´activitat:
Aquesta activitat consisteix en realitzar un taller de cuina i elaborar la nostra pròpia porra. Per fer-ho seguirem les ordres de l’Elisa: http://www.youtube.com/watch?v=d5QEL2INThA

Tot seguit ens distribuirem per l’aula en grups de 4. Quan tots els grups estiguin situats, cobriran les taules de treball amb diaris, i el mestre/-a els hi donarà els ingredients que necessitaran.
El procés d’elaboració consta de les següents fases:
  1. Col·locar el pa en un vol i cobrir-lo amb aigua i vinagre
  2. Treure la pell i les llavors del tomàquet
  3. Rentar el pebrot, treure les llavors i el cap
  4. Pelar els alls
  5. Tallar els tomàquets, els pebrots i els alls a trossos
  6. Posar els trossos en un vol, juntament amb el pa mullat i triturar amb la batedora fins aconseguir un puré
  7. Afegir l’oli i una mica de sal
  8. Llest per servir. Aprofiteu aquest moment per decorar el plat amb tonyina, ou dur o pernil salat.

Avaluació:
A l’hora d’avaluar el treball realitzat es tindrà en compte el procés, més que no pas el resultat. També es tindrà en compte la iniciativa i la participació tant individual com a nivell de grup. I finalment es valorarà la capacitat de creació en el decorat final.


Altres aspectes a destacar:
La batedora i els ganivets s’usaran amb l’ajuda del tutor/-a.